halvajagskabort.blogg.se

Livet före och efter obesitaskirurgi. Vad händer psykiskt och fysiskt i samband med en duodenal switch? En subjektiv skildring.

Halva. 50%. 102,5 kg.

Publicerad 2015-05-26 22:49:00 i Från start till mål,

Idag var dagen här. Dagen då jag tappat hälften av min maxvikt på 205 pannor. Bloggens namn har fyllt sin funktion. 102,5 kilo har runnit av mig utan att jag, i mitt tycke, gjort särskilt mycket som varit jobbigt. Om vi räknar bort de 56 dagar av pulver innan operationen förstås. De kommer jag aldrig att klassa som "lätta".
 
Men om vi bortser från de 56 dagarna av rent helvete, så har jag levt som jag velat. Ätit vad jag velat. Druckit vad jag velat. Tränat som jag velat. Inget har känts påtvingat eller som ett måste. Med det sagt betyder ju inte det att jag tryckt i mig skitmat i massor. Inte heller har jag moffat en BigPack tresmak i veckan eller en korv pepparkaksdeg lagom till jul. Jag har dock ätit skitmat, glass, godis o.s.v. Men jag har ätit tills jag känt mig nöjd. Inte som tidigare när jag inte slutade förrän jag hatade mig själv. 
 
I skrivande stund har jag, med råge, påbörjat årets golfbränna. På torsdag gör jag runda nr 30. Det betyder i runda slängar att jag promenerat ca 21 mil hittills i vår. Bildbevis på brännan kommer så småningom (läs innan jag fyller 40). :)
 
Livet har hittat tillbaka till mig och jag till det. Och jag gillar det.
 
I morgon sker ett av de sista besöken på Dressman XL. Jag är nämligen inte långt borta från att kunna handla i vanliga butiker. Sjukt härlig insikt!
 
Vill passa på att än en gång tacka alla som läst, kommenterat, stöttat och brytt er om hur det gått och går för mig. Utan er hade jag inte kunnat tagit mig ur spiralen som jag befann mig i. Oändlig kärlek och tacksamhet!
 
Jag hoppas att jag kan ge tillbaka en bråkdel av det ni gett mig. 
 
Tills vi hörs igen: väl mött och ta hand om er! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: stefan

Publicerad 2015-05-26 23:23:33

helt kung!jag är förövrigt grymt avundsjuk på att du spelar golf,har du även gått in i en nykter fas i ditt liv?eller dyker du upp i särna snart?

Svar: Kan vara så att jag dyker upp tillMidsommar. Annars kommer jag
garanterat v29. Hälsa alla!
Samuel Tigerstrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-27 09:12:20

Bra jobbat! En underbar känsla att nå ett mål och att resan trots allt inte har varit ett helvete.
Lycka till med fortsättningen! Och med golfen! :)

Svar: Tack så mycket :)
Samuel Tigerstrand

Postat av: Elin

Publicerad 2015-05-27 09:38:34

Bra jobbat!!

Svar: Tack Elin :)
Samuel Tigerstrand

Postat av: Christian Sohlberg

Publicerad 2015-05-27 10:08:41

jag har tyvärr inte följt din blogg, det här var det första inlägget jag läste, men jag måste säga att jag är grymt imponerad! Så imponerad, att om du vill, så vill jag hjälpa dig lite med din golf för att göra det ännu roligare. Jag jobbar som pro på Aspeboda, och vill bjuda dig på en lektion, som belöning för en helt fantastisk prestation! Hör av dig på 0703200062 om det skulle vara intressant!

Svar: Självklart låter det intressant :) I will be in touch! Tack :)
Samuel Tigerstrand

Postat av: skrivdivan.se

Publicerad 2015-05-27 11:06:54

Wow. Bra jobbat.

Svar: Tack :)
Samuel Tigerstrand

Postat av: Linda Cathrine Liljemalm

Publicerad 2015-05-27 11:21:47

Bra jobbat! Och vilken stark resa du gort

Svar: Tack Linda :)
Samuel Tigerstrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-27 21:59:43

Jag är så jädrans glad för din skull bror ❤️.

Svar: Tack siss <3
Samuel Tigerstrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-27 22:57:50

Hej! Jag hoppas du får mail om kommentarer så du ser det här. Det har nu gått snart ett år sedan senaste uppdateringen då du hade uppfyllt vad bloggen lovat - halva du borta. Men det hade varit riktigt kul med en liten uppdatering om hur det går nu. Jag håller tummarna för att ett litet inlägg dyker upp snart ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Samuel Tigerstrand

Follow on Bloglovin

35 år från Särna. Bosatt i Borlänge sedan -95. Två söner som är 10 och 11 år och bor på annan ort. Bloggar om livet före och efter min obesitasopereration som genomfördes 31 mars -14.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela