halvajagskabort.blogg.se

Livet före och efter obesitaskirurgi. Vad händer psykiskt och fysiskt i samband med en duodenal switch? En subjektiv skildring.

Del 5: Kissa då!

Publicerad 2014-10-20 17:56:27 i Från start till mål, I huvudet på en patient, Post-Op,

Ca två sekunder efter att sövts, vaknade jag på uppvaket. Jag log lite när jag insåg att det hade fungerat med titthålsvarianten och att jag mådde vansinnigt mycket bättre än sist jag var i samma situation.
 
Jag hade inte svåra smärtor, jag hade ingen kateter och jag var inte torr som en öken i käften. Däremot var jag riktigt kissnödig. Något som bara var bra enligt sköterskorna på uppvaket. Jag skulle behöva tömma blåsan innan jag fick komma tillbaka till avdelningen.
"Inga problem", tänkte jag medan två sköterskor manövrerade min säng till en toalettdörr. Jag reste sakta på mig och kände efter hur det kändes samtidigt som de båda bevakade mig. Ingen yrsel, inget illamående. Detta skulle gå bra, försäkrade jag dem och klev in genom dörren. 
 
Jag bestämde mig dock för att sittkissa. Döm mig inte! Man vet aldrig när yrseln slår till! Jag kände hur det tryckte på från blåsan och väntade på att det skulle komma. Jag väntade. Och väntade. Satte på kranen i tvättstället och tänkte på hur ett stuprör låter när det störtregnar. Inget... 
 
En av sköterskorna knackade på och frågade om vi skulle prova senare. Jag tyckte det var en bra idé och jag stapplade till sängen och blev körd till min plats på uppvaket. 
 
Jag hann snappa upp att det inte endast var jag som hade problem med kisseriet då min granne försökt i ca 15 min med samma utgång som jag. Inget kiss.
 
Efter en stund frågade en sköterska om vi skulle prova igen. Kissnödig som jag var sa jag ja. Samma väg till toa och sköterskan nämnde att tömning kanske var nödvändig om det inte funkade denna gång. The fucking pressure! Om jag inte kissar nu kommer de våldföra sig på mig med en trädgårdsslang! Behöver jag säga mer än att jag inte blev avslappnad i mina nedre regioner av denna deklaration från nurse Ratchett?
 
Efter ytterligare 10 min på toa där jag testade både sitt- och ståkiss resignerade jag och förlikades med tanken att bli tömd...
 
Jag rullades in i ett avskilt rum och fick frågan om det var ok om en student följde med för att lära sig. Självklart sa jag ja samtidigt som jag insåg att jag skulle nu bli gang-raped. Två mot en så förberedde de sig, antagligen genom att linda in slangen i taggtråd. De sa att det var bedövningsmedel, men jag är fan skeptisk... Svid, bränn och aj som fan! Det var inte så här jag kommer ihåg att det var att bli omhändertagen av två kvinnor!! 
 
Fem minuter och 4 dl senare sved de ut slangen och min blåsa var tömd. Inte den mest behagliga behandling jag varit med om... Inget jag rekommenderar om man inte är helt insnöad på S&M...
 
Klockan var ca 21:00 när jag och mitt svidande underliv rullades tillbaka till avd 11 och mitt hotellrum.
 
Två alvedon och några minuter senare sov jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Samuel Tigerstrand

Follow on Bloglovin

35 år från Särna. Bosatt i Borlänge sedan -95. Två söner som är 10 och 11 år och bor på annan ort. Bloggar om livet före och efter min obesitasopereration som genomfördes 31 mars -14.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela