halvajagskabort.blogg.se

Livet före och efter obesitaskirurgi. Vad händer psykiskt och fysiskt i samband med en duodenal switch? En subjektiv skildring.

Del 1: Golf gör ont

Publicerad 2014-10-15 17:15:30 i Från start till mål, Post-Op,

I tisdags för en vecka sedan var det dags. Höstens stora golfutmaning med chef och kollegor. I regn och ca 8 grader gjorde vi oss redo att spela. Efter ca 3 minuters spelande så slutade det regna och det kom endast några små stänk de närmaste 3,5 timmarna.
 
Jag tänker inte tråka ut er med fler golfdetaljer då jag känner att bloggen bytt lite inriktning under sommaren/hösten :).
Måste dock nämnas att vinsten i utmaningen togs hem lekande lätt av mig och JK som utmanade vår chef och hans kollega.
 
Det som får mig att börja historien på golfbanan är att det var där som jag började känna att något inte stod helt rätt till. Efter ca halva rundan så hade jag svåra smärtor i ryggen och hade problem att böja mig ner. 
Det kan ha framgått tidigare i bloggen att jag är rätt envis (snudd på vrång) så att sluta spela innan vi var klara fanns inte på världskartan.
 
Jag pinade mig genom de sista 9 hålen och såg fram emot ett par alvedon, lite sömn och att vakna som en ny männinska på onsdag morgon.
 
Men icke... Jag kunde knappt sitta i bilen på väg hem från golfbanan utan var tvungen att sitta och småhoppa för att smärtan inte skulle ta över helt.
 
När jag kom hem klev jag ur kläderna i hallen och gick raka vägen in i duschen och stod där i minst 20 minuter, fortfarande småhoppande...
Klockan var ca 18:00 när jag la mig i sängen och såg fram emot John Blunds sköna sandkorn i ögonen. Tyvärr siktade det aset helt fel, så han petade in kornen (eller rättare sagt stenarna) i min gallblåsa istället. Kräk!
 
De blev ca 1h sömn den natten fördelat på ca 10 min åt gången. Fattar inte varför jag inte såg till att ta mig till akuten redan då... Men jag kan, som sagt, ibland klassas som rätt vrång...
 
Från onsdag morgon i nästa inlägg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Samuel Tigerstrand

Follow on Bloglovin

35 år från Särna. Bosatt i Borlänge sedan -95. Två söner som är 10 och 11 år och bor på annan ort. Bloggar om livet före och efter min obesitasopereration som genomfördes 31 mars -14.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela