halvajagskabort.blogg.se

Livet före och efter obesitaskirurgi. Vad händer psykiskt och fysiskt i samband med en duodenal switch? En subjektiv skildring.

Kontroll över kylskåpet

Publicerad 2014-11-23 11:00:12 i Från start till mål, I huvudet på en patient,

Innan min operation hade jag alltid stenkoll på vad som fanns i kylen. Jag planerade mina dagar efter vad jag skulle äta nästa måltid. Jag visste att jag efter ett par timmars "fastande" så kunde jag moffa i mig något mer. Mina lediga dagar var "heaven on earth" då jag kunde umgås med min bästa vän frosseri och dennes "evil twin" ångest.
 
Numer när jag öppnar kylen kan jag upptäcka saker som jag inte visste att jag hade. En flaska dr.Pepper eller ett par apelsiner som jag inte konsumerat bara för att det fanns tillgängligt. 
 
Det känns otroligt bra att jag nu har denna, lite sundare, inställning till mitt kylskåp.
 
Med det sagt så ska jag nu beställa en dagen-efter-pizza. Och även den kommer finnas kvar i kylen någon dag :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-10 14:28:51

Nu får du uppdatera igen det är längesen nu!

Svar: Skrivkrampen är ett faktum :)
Samuel Tigerstrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Samuel Tigerstrand

Follow on Bloglovin

35 år från Särna. Bosatt i Borlänge sedan -95. Två söner som är 10 och 11 år och bor på annan ort. Bloggar om livet före och efter min obesitasopereration som genomfördes 31 mars -14.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela