halvajagskabort.blogg.se

Livet före och efter obesitaskirurgi. Vad händer psykiskt och fysiskt i samband med en duodenal switch? En subjektiv skildring.

Garderobsrensning

Publicerad 2014-11-08 12:02:43 i Från start till mål, I huvudet på en patient,

För några år sedan rensade jag ur min garderob pga att jag hade kläder som jag inte längre kunde ha. Jag såg ut som en stoppad korv i dem. T-shirt:s som slutade vid naveln och brallor som inte kunde dras längre upp än knäna.
 
Så då kastade jag skiten i en massa säckar och lämnade det i en container för klädinsamling. Jag sparade dock ett fåtal plagg som var för små, i fall jag på något sätt skulle kunna gå ner i vikt i framtiden.
 
Idag var det dags att skörda frukterna av denna framtidsoptimism! Jag hade för avsikt att kliva in i min "walk-in-closet" och fröjdas över mina kläder som nu skulle sitta som en smäck! 
 
Det slutade med att, i princip, hela garderoben ligger i säckar igen... Fast den här gången pga att jag kunde gömma mig i plaggen! De var så stora att jag inte kunde göra annat än att skratta åt "eländet".
 
Så nu har jag två par byxor, två skjortor, tre t-shirt:s, ett par långärmade tröjor och några par kallingar som passar. Så jag kommer tyvärr inte att bjuda på någon större variation på mitt utseende den närmsta tiden. Ni får helt enkelt stå ut med att jag ser ut som jag gör! Vardag som fest! 
 
Kanske det blir något plagg nu när november tydligen blev en festmånad med div aktiviteter med arbete och vänner. Men jag lovar inget!
 
Förresten så är det en "major change" på gång! Måndag morgon 6:00 kommer jag att besöka gymmet på jobbet för första gången. Eller ja, jag kommer att besöka gymmet OMBYTT för första gången. Jag känner mig inte helt trygg med det, men det kommer att hända. Jag behöver verkligen något att göra nu när golf-säsongen är slut (tår i ögat...)
 
Nu ska jag och kidsen dra till Kupolen och titta på folk, handla lite skit som man inte behöver och kanske ta en fika eller en Mickey D!
 
Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Batteriskägget

Publicerad 2014-11-08 12:40:55

Grymt! Jag sa upp mitt gymkort på maserhallen förra veckan, för jag tänkte börja träna på jobbet istället. Nu har jag någon att träna med ibland!! Kul :D

Svar: Tajming! :)
Samuel Tigerstrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-11 21:27:41

Hej! Kan du inte berätta lite om vad du gör nu efter operationen som du aldrig gjorde innan? Planerat in en solsemester med barnen?

Alla överviktsoperationer går ju inte bra, hur gör läkarna med dem som det inte går bra för? Opererar de igen?

Du är grym!

Svar: Hej :) Det var ingen dålig idé gällande nya inlägg. Tack :)
Samuel Tigerstrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-14 10:20:53

Hej! Jag tycker du ska uppdatera mkt oftare, jag är själv på väg mot mitt första info möte för en operation så jag är väldigt intresserad av att höra patient historier.

Svar: Jag lovar att försöka :) Lycka till på mötet :)
Samuel Tigerstrand

Postat av: Jeanette

Publicerad 2014-11-15 21:57:57

Ett stort tack för att du delar med dig på ett helt underbart sätt. Om 2 dygn håller jag förhoppningsvis på att vakna till efter en DS. Dina berättelser har varit till stor hjälp ikväll då ångest och nyfikenhet på vad som komma skall har tävlat om min uppmärksamhet. Tack från Jeanette

Svar: Underbart att höra att bloggen gör nytta! Önskar dig all lycka :)
Samuel Tigerstrand

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-22 15:36:02

Men nu måste du uppdatera igen! =)

Svar: I morgon. Jag lovar :)
Samuel Tigerstrand

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Samuel Tigerstrand

Follow on Bloglovin

35 år från Särna. Bosatt i Borlänge sedan -95. Två söner som är 10 och 11 år och bor på annan ort. Bloggar om livet före och efter min obesitasopereration som genomfördes 31 mars -14.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela